
Jak zorganizować efektywną przestrzeń do pracy zdalnej w domu?
Praca zdalna to rozwiązanie, które pojawiło się kilka lat temu w związku z pandemią koronawirusa. Miało to być rozwiązanie tymczasowe, tymczasem w wielu firmach home office zagościło na dobre, nie brakuje też firm, w których wprowadzony został hybrydowy tryb pracy. Oba te rozwiązania są niezwykle cenione przez pracowników, jeśli Ty także swoje obowiązki zawodowe wykonywać będziesz w domu, potrzebujesz odpowiedniej przestrzeni. Podpowiemy Ci, jak przygotować stanowisko do pracy zdalnej, aby było komfortowe.
Gdzie urządzić stanowisko do pracy zdalnej?
Przygotowanie odpowiedniego stanowiska do pracy zdalnej jest niezwykle ważne, od tego gdzie się będzie ono znajdować zależeć będzie Twoja efektywność. Jak przygotować stanowisko do pracy zdalnej? Idealnie byłoby, gdyby znajdowało się ono w miejscu, które jest ciche i ustronne. Jeśli tylko jest to możliwe zorganizuj swoje domowe biuro w miejscu oddalonym od kuchni, z dala od bawiących się dzieci i głośno grającego telewizora. Strefa do pracy nie musi znajdować się w oddzielnym pomieszczeniu, jeśli Twoje warunki lokalowe na to nie pozwalają, urządzić kącik do pracy w pokoju dziennym. Dobrze byłoby, gdyby Twoje miejsce pracy znajdowało się blisko okna, zapewni Ci to korzystanie z naturalnego światła. Jeżeli organizujesz kącik do pracy w pokoju, który pełni kilka różnych funkcji, musisz zadbać o to, aby miejsce do pracy od strefy relaksu. Jak urządzić miejsce pracy w domu? Do oddzielenie strefy pracy od strefy relaksu możesz wykorzystać funkcjonalne meble, kotarę bądź parawan. Pamiętaj też o usunięciu z zasięgu wzroku przedmiotów, które mogą Cię podczas pracy rozpraszać – zalicza się do nich między innymi prywatny telefon.
Jak wyposażyć stanowisko do pracy zdalnej?
Zastanawiasz się, jak zorganizować miejsce pracy w domu? Potrzebujesz nie tylko cichego i ustronnego miejsca, ale także odpowiednich sprzętów. Zadbaj nie tylko o odpowiednie, dostosowane do Twoich wymogów biurko, ale także o wygodne krzesło, które pozwoli Ci przyjąć w czasie pracy prawidłową postawę ciała. Pokój do pracy w domu możesz wyposażyć w biurko z regulowaną wysokością blatu albo wybrać takie, którego blat ma stałą wysokość. Do siedzenia wybierz fotel, w którym można wysokość oraz kąt pochylenia oparcia, do pracy biurowej doskonale sprawdzi się też fotel z podłokietnikami i zagłówkiem. Zadbaj także o akcesoria, które pomogą Ci zachować porządek – doskonale sprawdzą się nie tylko wiszące szafka czy półka na dokumenty, ale także kontenerki i tablica korkowa. Bardzo przydatnym gadżetem jest też kalendarz. Wspominaliśmy, że miejsce do pracy w domu powinno znajdować się blisko okna – pamiętaj tylko, aby ustawić biurko tak, aby okno znajdowało się z boku lub przed Tobą. Dzięki takiemu ustawieniu biurka światło nie będzie odbijało się w ekranie monitora. Jeżeli nie możesz ustawić biurka bokiem do okna, zamontuj w oknie żaluzje bądź rolety.
Jakie oświetlenie powinno znajdować się w home office?
Pokój do pracy w domu musi mieć zapewnione odpowiednie oświetlenie. Potrzebujesz dwóch źródeł światła – górnego oraz punktowego. W roli oświetlenia górnego doskonale sprawdzą się lampy wiszące – postaw na takie, które przestrzeń roboczą będą oświetlać w równomierny sposób. Jako oświetlenie punktowe dobrze sprawdzi się klasyczna lampka biurkowa. Zarówno oświetlenie górne, jak i punktowe powinno być wyposażone w żarówki emitujące światło o barwie neutralnej. Światło nie może męczyć oczu, nie powinno więc być zbyt mocne. Jesteś osobą praworęczną? Lampka musi stać po lewej stronie biurka, gdy jesteś osobą leworęczną, ustaw ją po stronie prawej.
Jakie dodatkowe elementy wyposażenia mogą znaleźć się w pokoju bądź kąciku do pracy zdalnej?
W pracy będziesz spędzać co najmniej osiem godzin dziennie, dlatego też Twój pokój do pracy w domu musisz wyposażyć w akcesoria, które sprawią, że będziesz się dobrze czuć. Z pewnością w pokoju czy kąciku do pracy warto umieścić rośliny – działają one uspokajająco, zwiększają koncentrację oraz budują pozytywny nastrój. W Twoim home office mogą znaleźć się bardzo różne kwiaty doniczkowe, ale do tych, które szczególnie polecamy zaliczają się paprocie. Przynajmniej jedną paprotkę postaw w sąsiedztwie monitora – będzie pochłaniała szkodliwe promieniowanie.
Praca zdalna ma mnóstwo zalet, jest przy tym tak samo efektywna, jak praca wykonywana w siedzibie firmy. Stworzenie odpowiedniej przestrzeni do pracy zdalnej nie jest trudnym zadaniem, pokój do pracy w domu może być urządzony naprawdę wygodnie i zgodnie z zasadami ergonomii.
Komentarze (0)